۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خبر و گزارش
  • شناسه : 1483
  • ۲۳ جوزا ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
  • 79 بازدید
۲۷رمضان منزل انوری
به فرد باید رای داد که متعهد به قوانین اسلام و دارای حُسن سابقه باشد

به فرد باید رای داد که متعهد به قوانین اسلام و دارای حُسن سابقه باشد

در ضیافتی شام ۲۷ رمضان مطرح شد: به فرد باید رای داد که متعهد به قوانین اسلام و دارای حُسن سابقه باشد و به ارزش‌های دینی و  قانون اساسی کشور اعتقاد داشته باشند. جنرال حاج سید خلیل الله انوری شام سه شنبه ۲۷ رمضان ۱۴۳۹ هجری قمری(۲۲ جوزا ۱۳۹۷ خورشیدی) با ضیافت افطاری در افشار […]

در ضیافتی شام ۲۷ رمضان مطرح شد: به فرد باید رای داد که متعهد به قوانین اسلام و دارای حُسن سابقه باشد و به ارزش‌های دینی و  قانون اساسی کشور اعتقاد داشته باشند.

جنرال حاج سید خلیل الله انوری شام سه شنبه ۲۷ رمضان ۱۴۳۹ هجری قمری(۲۲ جوزا ۱۳۹۷ خورشیدی) با ضیافت افطاری در افشار سلیو، میزبان علما، ائمه مساجد، خطباء، رهبران احزاب سیاسی و جهادی، متنفذین قومی، نمایندگان در مجلسین، فرهنگیان و جوانان بود.

در این ضیافت به میزبانی حاج سید خلیل الله انوری ترتیب داده شده بود، در آستانه گل بانگ اذان ضمن خیر مقدم و تشکر از قبول دعوت برای حضور در این ضیافت و نشست دوستانه و آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران به آداب و رسوم ماه رمضان یکی از مباحث مهم فرهنگ دینی و مدرمی که در گذشته از غنای ویژه ای برخوردار بوده اما امروزه با تهاجم فرهنگ بیگانه و مشکلات زندگی شهری، کم رنگ تر شده افزود.

رئیس شورای رهبری حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان افزود: ماه مبارک رمضان فرصت ویژه یک‌ماهه‌ای است که توسط خداوند به انسان‌ها هدیه شده که بایستی از آن در جهت رسیدن به کمالات روحی و قرب الهی بهره برد.

بندگان خدا برای رسیدن به پیشگاه قرب الهی از دیگر ماه ها به قرآن رو می آورند تا تاریکی ها را از خود بزدایند و به وادی نور و معنویت نزدیک و به مسائل معنوی پرداخته شود تا بتوانیم خواسته ها و معضلات اجتماعی جامعه را با دعا و با استمداد از حضرت حق در یابیم.

و او نیز افزود: با تشکر از حضور گرم و صمیمی علمای کرام، موسفیدان، رهبران احزاب سیاسی، فرهنگیان، جوانان و جنرال  وزارت دفاع و داخله و سایر مهمانان گرامی که در این مجلس که دهه‌ی سوم ماه الفت قلوب وضیافت الهی می‌باشد افتخار بخشیده و دعوت ما را پذیرفتید، هرچند در نظر بود که این جلسه در شب های ۱۹ و ۲۱ رمضان برگزار شود و ذکر مصیبت و فقدان حضرت علی(ع) و نیز از مقام معنوی، تحمل مصائب و عدالت آن حضرت که امروز جامعه بشری برای رسیدن به تعالی و سعادت حقیقی نیازمند بهره گیری از سیره آن امام همام می‌باشد و سیره علوی باید در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود که سیره آن حضرت در حقیقت رمز رفع بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه بشری است و باید از زندگی آن پیشوای بزرگ جامعه بشریت  درسهایی کسب کنیم، مناسبت بود که در این دوشب جلسه برگزار می‌گردید به دلائلی این ضیافت به تأخیر افتاد، اینک با استفاده از فرصت کوتاهی تا اذان مغرب در اختیارم قرار دارد، لازم می‌دانم در این فرصت اندک و در شرایط فعلی کشور که ما نیاز مبرم به اتفاق و برادری در میان  اقشار مختلف جامعه ما داریم و در این برهه ضرورت دارد بعنوان انسان و مسلمان اختلافات را کنار گذاشته و مشکلات نا امنی موجود که  متأسفانه در یک سال گذشته خونین ترین سال برای مردم ما بوده و آتش بس که میان حکومت و مخالفین بوجود آمده امید وارم زمینه صلح دائمی فرا هم گردد.

در لحظات نزدیک اذان  در جمع کسانی قرار دارم که از شخصیت های تأثیر گذار اجتماعی ماست و یکی از مسائل مهم پیشرو موضوع انتخابات ولسی جرکه می باشد و با کمال تأسف در انتخابات ولسی جرگه امسال، روند و تعدد کاندیدا به گونه‌ی است که مردم در انتخاب کاندید شایسته با مشکل و چالش‌رو برو هستند، به همین جهت از علماء بزرگواری که در این محفل و بیرون از این مجموعه هستند، تقاضامندم تا در این راستا اقدام عملی نمایند و مردم را  از سر درگمی نجات دهند، زیرا رسالت و مسئولیت علما نیز هدایت، رهبری و رهنمایی جامعه است و در کنار علماء  از متنفذین و ریش سفیدان نیز این انتظار می‌رود، زیرا شما بزرگان و متنفذین اقوام که توده های مردم و تیره‌های قومی به سوی شما نگاه می‌کنند و گپ خیر نیز از جانب شماست و مسئولیت تان بعنوان موسفیدی سنگین و شما در بین مردم از مقبولیت  اجتماعی برخور دارهستید؛ خواهش من این است که بدون در نظر گرفتن تعلقات سمتی، قومی قرابتی، اهلیت و توانمندی کاندید را در نظر گرفته و نباید در این زمینه غفلت صورت گیرد، بر همین اساس در سرنوشت مردم که همانا رای به کاندید مناسب ارزشمند و از اهمیت ملی و قابل توجه هست و از تجربیات گذشته نیز منحیث مسئولیت فردی به این امانت ملی توجه داشته و چند معیار اساسی را  در نظر گیریم و به این حرکت عظیمی که در قانون اساسی کشور مقرّر شده‌ و برای انتخاب کاندید شایسته وارد عرصه و صحنه شویم چند معیار را در نظرگرفته خیلی مهم است:

  1. تدین کاندید را در نظر گرفته و به فرد باید رای داد که ارزشهای دینی را پسندیده و بر اساس آن حرکت کند، متعهد به قوانین اسلام و دارای حُسن سابقه باشد و به ارزش‌های دینی و قانون اساسی کشور اعتقاد داشته باشند.
  2. فرد مورد نظر شایستگی علمی داشته باشد، با درایت و دانش کافی بتواند این بار عظیم را به دوش بگیرد و بخاطر رسیدن مردم خویش به حق خواهی و توانایی، دفاع و نظارت بر اوضاع و احوال حکومتی را داشته باشد.
  3. نماینده مردم در شورای ملی باید خدمتگزار مردم و دلسوز طبقه محروم و نیازمند و ضعیف جامعه باشد، وکیل ساکت و راکت به درد مردم نمی خورد، نماینده باید فعال، پرتحرک و برنامه ریز باشد، از مسائل سیاسی روز اطلاع کافی داشته باشد و افراد که خیر و صلاح مردم را در نظر گیرد و در رنج و مشکلات مردم، خود را شریک بداند و در چارچوکات قانون اساسی و تأمین عدالت اجتماعی برای پیشرفت کشور تلاش نمایند، باید این گونه افراد رای داد.
  4. مردم ما باید از انتخابات های گذشته درس عبرت بگیرند، به شعارهای که عمل نشود و به مصارف کذایی کاندیداتوری‌ها نیز توجه نکنند، باید جلوآن‌عده از کاندیدای که می خواهد با خرج کردن به شورای ملی برود را گرفت، ممکن برخی‌ها پول به مردم بدهند یا دهان آنها را برای اینگونه کارها شیرین کنند، بدانید که این طور کاندیدها در راه کسب متاع دنیوی هستند، به آن توجه نکنند و شعور سیاسی مردم و تجربیات گذشته‌ی شان در چند مرحله انتخابات نیز نشان می‌دهد که در وعده و عمل تفاوت است.

گفتنی است که این مجلس با گردانندگی حجت الاسلام سید داود شهیدی، اجرای زیبای گروه تواشیح راهیان فدک، مداحی سید ابوالقاسم جوادی عضو مجمع فرهنگی بقیه الله(عج) همراه بود.

گزارشگر: سید محمد حسینی/ پایگاه اطلاع رسانی جهاد فرهنگی