۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خبر و گزارش
  • شناسه : 2429
  • ۱۶ میزان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
  • 123 بازدید
میلاد پیامبر و امام صادق در کابل
پنجمین گفتمان امت در شعاع میلاد پیامبر و صادق آل محمد(ص) در کابل برگزار شد

پنجمین گفتمان امت در شعاع میلاد پیامبر و صادق آل محمد(ص) در کابل برگزار شد

مراسم گرامی‌داشت میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) در شهر کابل برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد فرهنگی، این مراسم روز جمعه 14 میزان 1402 خورشیدی میزان  با حضور، علما، اساتید حوزه و دانشگاه، نخبگان جوانان از سوی مجمع فرهنگی بقیۀالله(عج) تحت عنوان «پنجمین گفتمان امت در شعاع میلاد پیامبر و صادق […]

مراسم گرامی‌داشت میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) در شهر کابل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد فرهنگی، این مراسم روز جمعه 14 میزان 1402 خورشیدی میزان  با حضور، علما، اساتید حوزه و دانشگاه، نخبگان جوانان از سوی مجمع فرهنگی بقیۀالله(عج) تحت عنوان «پنجمین گفتمان امت در شعاع میلاد پیامبر و صادق آل محمد(ص)» در غرب کابل برگزار شد.

در این گفتمان کربلایی سید رضا احسانی مسئول مجمع فرهنگی بقیۀالله(عج) در کابل به مناسبت پنجمین گفتمان «امت در شعاع میلاد پیامبر و صاق آل محمد(ص)» گفت: مجمع فرهنگی بقیۀالله(عج) باتأسی به این پیشوایان بزرگ جهان اسلام، ازبدو تاسیس تا امروز سیره وروش پیامبراسلام و خاندان طاهرینش را نصب العین خود قرارداده ودرجهت عملی ساختن آن درجامعه تلاش نموده و بحمدالله تاکنون شاهد نتایج مثبت بودیم و این نیست مگربه لطف وعنایت الهی و برکت روح بلند و ملکوتی آخرین فرستاده خداوند و خاندانش که در محافل این چنینی از زبان گویندگان دانشمند و محقق به فرازهای ازسیره عملی آنان آشنا می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید عبدالله حسینی؛ استاد حوزه و دانشگاه در پیوند با میلاد پیامبرگرامی اسلام(ص) به شاخصه‌های برتری پیامبراسلام صلی الله علیه و آله پرداخت و گفت: مهم‌ترین شاخصه از ویژه‌گی‌های پبامبراسلام(ص) که در آیه چهارم سوره مبارکه قلم آمده: «و انک لعلی خلق عظیم»؛ یعنی هیچ کس خوش خلق تر از رسول خدا(ص) نبوده و از این‌رو پیامبراسلام(ص) در همه ابعاد زندگی و اخلاقی بهترین و والاترین انسان است.

دکتر حسینی پیامبر اکرم(ص) را انسان‌ترین انسان خواند و افزود: آن حضرت شخصیتی‌ست که در کمال انسانیت و اخلاقیت در دو بعد جسمانی و روحی است. انسانیت در روح مهم‌تر از انسانیت از نظر جسمانی است؛ همانگونه که بعضی اخلاقیات از نظر جسمانی مورد توجه است، انسانیت از نظر روحی در همه ابعاد زندگی بیشتر از جسمانی کارایی و اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام حسینی با یادآوری آیاتی از کلام نوربخش الهی افزود: در قرآن کریم بیشتر از پنجاه مورد با موضوع اختیار شخص به دست قلب اشاره شده است، این در حالی است که در قرآن کریم جایی از اختیار عقل نیامده است و آنچه که در تصمیم گیری‌های مان در زندگی روزمره رول اساسی دارد، قلب است و در این راستا عقل به عنوان مشاور حضور دارد. همه تصمیمات قلبی انسان مربوط به روح انسان می‌شود و پیامبر اکرم(ص) نمونه‌ی بارز کمال روحی است که از طرف خداوند متعال به بشریت معرفی شده است.

به باور این عالم دین،  انسانیت در روح هست و انسان ترین انسان کسی که روح پاک داشته باشد پیامبر اسلام(ص) هست که در بالاترین نقطه‌ی این مقام قراردارد. ما باید الگوی انسانیت، قلب سلیم، قلب پاکیزه، شرافت، وجدان و اخلاق را از رحمۀ للعالمین بیاموزیم.

گفتنی‌ست که این گفتمان در منزل کربلایی سید رضا احسانی، مسئول مجمع فرهنگی بقیۀالله(عج) در صبح جمعه ۱۴ میزان ۱۴۰۲ خورشیدی، پس از قرائت دعای پر فیض ندبه و با گردانندگی کربلایی سید محمد حسینی و مداحی حجت‌الاسلام کربلایی سید هاشم محسنی همراه بود.

گزارشگر : سید نور آقا احسانی  ۱۴ میزان ۱۴۰۲ /  کابل .