۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » افغانستان
  • شناسه : 1302
  • ۰۵ حوت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
  • 70 بازدید
قشون سرخ ۶۸۰x400
یاد بود از ۲۶ دلو، سالروز اخراج قشون سرخ شوروی سابق از افغانستان

یاد بود از ۲۶ دلو، سالروز اخراج قشون سرخ شوروی سابق از افغانستان

۲۶ دلو مصادف است با سالروز اخراج نیروهای سابق از افغانستان، در این روز همه ساله از سوی شورای اخوت اسلامی محافل و نشست ها برگزار می گردد. در نشست بعد از ظهر پنج شنبه ۲۶ دلو ۱۳۹۶ خورشیدی از سوی شورای اخوت اسلامی افغانستان به همین مناسبت در دفتر مرکزی شورا، مولوی حبیب الله […]

۲۶ دلو مصادف است با سالروز اخراج نیروهای سابق از افغانستان، در این روز همه ساله از سوی شورای اخوت اسلامی محافل و نشست ها برگزار می گردد.

در نشست بعد از ظهر پنج شنبه ۲۶ دلو ۱۳۹۶ خورشیدی از سوی شورای اخوت اسلامی افغانستان به همین مناسبت در دفتر مرکزی شورا، مولوی حبیب الله حسام رئیس شورای اخوت اسلامی، جهاد مردم افغانستان را ستود و آن را یک افتخار بزرگ و تکرارناپذیر تاریخ کشور بیان نمودند.

رئیس شورای اخوت اسلامی گفت: جهاد برحق مردم افغانستان نه تنها سبب آزادی این کشورگردید؛ بلکه به عنوان سنگر مقدم جهان اسلام، سبب آزادی بسیاری از ملت های مظلوم در قید شوروی سابق نیز گردید و این امر باعث شد که آن قدرت بیگانه‌ی شکست نا پذیر توسط مجاهدین زمین گیر و در سطح جهانی به زانو درآید و ازهم بپاشد.

وی  با مرور بر تاریخچه ی جهاد مردم افغانستان رویداد کودتای ۷ ثور ۱۳۵۷ خورشیدی آغاز حاکمیت رژم کمونستی در افغانستان را زمینه ساز اشغال افغانستان توسط قشون سرخ  شوروی سابق و عامل ادامه جنگ های خانمانسوز داخلی خوانده و افزود: آنچه رویداد تاریخی ۲۶ دلودر تقویم ما  رقم زد و باعث اخراج مفتضحانۀ قشون سرخ شوروی سابق از کشور گردید، جهاد و مقاومت مردم مسلمان افغانستان نه تنها شکست سیاست توسعه جویی شوروی وقت را زمینه سازی کرد، بلکه عامل فروپاشی دیکتاتوری ۷۰ ساله‌ی اتحاد جماهیر شوروی سابق و حذف آن از جغرافیای نفوذ شان  گردید و زمینۀ  استقلال کشور های آسیای میانه، اروپای شرقی و امریکای لاتین را نیز فراهم ساخت.

مولوی حسام با تأکید بر همبستگی و همپذیری مردم و رهبران جهادی افغانستان افزود: در شرایط کنونی نیاز مبرم است که اقشار مختلف جامعه بار دیگر بر محور اخوت، برادری،‌ همبستگی و وحدت فکری و عملی برای مقابله با نا امنی و دهها مشکلات و بحران های موجود، با همیاری و حفظ یکپارچگی، صلح، امنیت، عزت و اقتدار گذشته‌ی مان را در یابیم و با پاسداشت از ارزش های جهادی افتخارات از دست داده‌ی خویش را برگردانیم.

گفتنی است که در پایان این نشست، لوح تبریک جهت ارج گذاری و تقدیر از تلاش علمی و فرهنگی آیت الله محسنی به عنوان پژوهشگر سال توسط رئیس شورای اخوت اسلامی به نماینده ایشان تقدیم گردید.

۲۶/۱۱/۱۳۹۶