۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » افغانستان
  • شناسه : 1210
  • ۱۳ قوس ۱۳۹۶ - ۰:۱۰
  • 89 بازدید
جعفری نماز جمعه
گرامی داشت میلاد پیامبر اسلام(ص)، ارج نهادن به صلح و دوستی، برادری و برابری

گرامی داشت میلاد پیامبر اسلام(ص)، ارج نهادن به صلح و دوستی، برادری و برابری

در خطبه های نماز جمعه شرق کابل مطرح شد: پیروان راستین و واقعی پیامبر(ص) کسانی هستند که در ترویج صلح و دوستی تلاش می کنند. در آستانه فرا رسیدن خجسته میلاد باسعادت پیامبرگرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، نماز عبادی، سیاسی جمعه ۱۰ قوس ۱۳۹۶ خورشیدی به امامت، امام جمعه موقت شرق کابل، حجت الاسلام […]

در خطبه های نماز جمعه شرق کابل مطرح شد:

پیروان راستین و واقعی پیامبر(ص) کسانی هستند که در ترویج صلح و دوستی تلاش می کنند.

در آستانه فرا رسیدن خجسته میلاد باسعادت پیامبرگرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، نماز عبادی، سیاسی جمعه ۱۰ قوس ۱۳۹۶ خورشیدی به امامت، امام جمعه موقت شرق کابل، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین جعفری و حضور عاشقان رسالت و امامت در حسینیه عمومی قلعه فتح الله ناحیه دهم شهر کابل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی جهاد فرهنگی/ حجت الاسلام جعفری معاون اول شورای اخوت اسلامی درخطبه اول نماز جمعه با توجه به اهمیت وحدت  و همبستگی میان امت اسلامی، ‌پیرامون شخصیت معنوی وعلمی حضرت پیامبربزرگوار اسلام(ص) و رسالت جهانی آن حضرت افزود: همانطور که پیامبر اسلام(ص) در ابتدای بعثت خود خصومت‌های آن دوران را به محبت و برادری تبدیل کرد وظیفه ما مسلمانان نیز در همین راستا هست که در عصر جدید با الگوگرفتن از آن پیامبر بزرگ  در شرایط دشوار روز، تفرقه و دشمنی ها را به مهرورزی و دوستی بدل سازیم.

این عالم دینی تصریح کرد: پیروان راستین و واقعی پیامبر(ص) کسانی هستند که در ترویج صلح، دوستی، برادری و برابری حرکت کرده و تلاش می کنند؛  رویکرد ما به عنوان مسلمان نسبت به وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) نباید رویکرد توصیفی صرف باشد، بلکه باید رویکردی الگویی و اسوه‌ای باشد؛ زیرا آن حضرت برای رشد و تکامل ارزش های اخلاقی مبعوث شده اند و ازنیکوترین اخلاق برخوردار بوده اند که ایثار، عفو، ازخودگذشتگی، تواضع و فروتنی جلوه های از سیره اخلاقی نبی مکرم اسلام(ص) هستند که بایستی بعنوان الگو در رفتار و کردار ما نمود پیداکنند.

امام جمعه شرق کابل در خطبه دوم نماز جمعه پیرامون وحدت و اخوت اسلامی از دیدگاه قرآن و سنت اشاره نموده و گفت:  ملت مسلمان افغانستان در شرایط کنونی ازهر زمان دیگر نیازمبرم، به همبستگی و همدلی دارند، زیرا عزت و اقتدار مسلمانان افغانستان و جهان اسلام درگیرو وحدت واخوت اسلامی است.
وی در ادامه افزود: عاملی اصلی مشکلات امروزمسلمین نفاق واختلاف است که دربین سران جامعه رسوخ نموده ودشمن بخوبی توانسته اند که ازحربه ایجاداختلاف استفاده نماید.

جعفری در پیوند با نا امنی های اخیر و جنگ نیابتی در افغانستان برای تحقق چه اهدافی از آن بهره‌گیری می‌شود افزود: شرکت دولت افغانستان درائتلاف های که به دنبال آن جنگ نیابتی دیگر به کشور مظلوم ودرحال جنگ باتروریزم بین المللی را به ارمغان می آورد و به صلاح مردم زجر دیده ای این کشور نیست ودولت مردان باید مصالح ملی کشوررا درنظربگیرند و در تصامیم شان سنجیده عمل نمایند.
وی نیز ازتلاشهای نیروهای مسلح کشوردرراستای مبارزه بادشمنان اسلام و وطن  از کسانیکه به دفاع از حریم این کشور تا کنون کوشیده اند، تشکر وقدردانی نمودند.
معاون اول شورای اخوت اسلامی با فرا رسیدن فصل زمستان گفت: از مردم دیندار و خدا جو می خواهم تادر فصل سرمای زمستان به کمک خانواده های شهداء، فقراء و مستمندان رفته و با کمک و مساعدت های نقدی و مالی خویش  بخش از دردهای بی شمار آنها را در مان نمایند.

پایگاه اطلاع رسانی جهاد فرهنگی