۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » افغانستان
  • شناسه : 1116
  • ۰۶ میزان ۱۳۹۶ - ۰:۳۷
  • 88 بازدید
همایش امام حسین، شهادت و اخوت ا سلامی
همایش امام حسین علیه السلام، شهادت و اخوت اسلامی

همایش امام حسین علیه السلام، شهادت و اخوت اسلامی

در همایش«امام حسین علیه السلام، شهادت و اخوت اسلامی» مطرح شد: عاشورا نمادی از اخوت، همبستگی امت اسلامی بین پیروان مذاهب شیعه و سنی در افغانستان است. قبل از ظهر سه شنبه ۴ میزان ۱۳۹۶ خورشیدی(برابر ۵ محرم ۱۴۳۹ هجری قمری)، «همایش امام حسین علیه السلام، شهادت و اخوت اسلامی» به مناسبت فرا رسیدن ماه […]

در همایش«امام حسین علیه السلام، شهادت و اخوت اسلامی» مطرح شد:

عاشورا نمادی از اخوت، همبستگی امت اسلامی بین پیروان مذاهب شیعه و سنی در افغانستان است.

قبل از ظهر سه شنبه ۴ میزان ۱۳۹۶ خورشیدی(برابر ۵ محرم ۱۴۳۹ هجری قمری)، «همایش امام حسین علیه السلام، شهادت و اخوت اسلامی» به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و یاد بود از ششمین سالیاد شهید صلح استاد ربانی، رئیس اسبق شورای اخوت اسلامی با حضور شخصیت های علمی، سیاسی، فرهنگی و متنفذین کشور در سالن نما رسانه همایش امام حسین علیه السلام شهادت و اخوت اسلامی با اجرا و مدیریت حجت الاسلام شیخ غلام عباس مصباح، رئیس کمیسیون ارتباطات شورای اخوت اسلامی و خوجه محمد نبی صدیقی عضو شورای اخوت اسلامی از طرف شورای اخوت اسلامی برگزار گردید.

به گفته ای گردانندگان این مراسم؛ هدف محوری این همایش، پاسداشت و تجلیل از فرا رسیدن سالگرد شهادت امام حسین علیه السلام و یاران فداکارش در کربلا، هفته شهید و ششمین سالیاد شهید استاد ربانی با حضور شخصیت های علمی کشور به بحث و بررسی گرفته و مراسم با قرائت کلام الله مجید توسط قاری بین المللی شیخ عبدالحکیم رحمانی آغاز شد.

مولانا حبیب الله حسام رئیس شورای اخوت اسلامی با تاکید به همبستگی میان پیروان مذاهب اسلامی، پیروان هردو مذهب را به اتحاد و همبستگی دعوت کرد و از عالمان دینی خواست تا برای تقویت برادری بین پیروان اهل تسنن و اهل تشیع تلاش کنند.

رئیس شورای اخوت اسلامی عاشورا را نمادی از وحدت شیعه و سنی در افغانستان خوانده و گفت: مردم مسلمان افغانستان اعم از شیعه و سنی با آداب و رسوم خاصی شهادت حضرت امام حسین(رض) را گرامی می‌دارند، دوستی اهل بیت(رض) از ضروریات اعتقادی اهل سنت به حساب می آید، درود و صلوات جزو نمازهای پنجگانه اهل سنت است و همین طور در برگزاری مراسم سوگواری مشاهده می‌شود و مسلمانان اهل سنت نیز به دلیل احترام و ارادتی که به حسین(رض)  دارند، در این ماه کمال ادب و احترام را نسبت نواده پیامبر(ص) از خود به نمایش می‏گذارند.

مولانا حبیب الله حسام امام جمعه مسجد میلاد النبی صلی الله علیه و آله با ذکر فراز های از خطبه های امام حسین علیه السلام از مدینه تا کربلا و شب عاشورا در رابطه با ماهیت قیام عاشورا، انگیزه‏ آغاز آن، نحوه برخورد آن حضرت با دستگاه ظالمانه یزید افزود: دستاوردهای قیام نواده پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و ضرورت الگوبرداری از آن حادثه عظیم در افغانستان نوید بخش، ظلم ستیزی، مبارزه با فساد پیشگان و همبستگی و اخوت اسلامی بین شیعه و سنی هست؛ زیرا در چنین شرایطی تفرقه بین شیعه و سنی خواست دشمنان اسلام است ولی آنها هیچ‌گاه نمی‌خواهند شیعه و سنی دست به دست و برادرانه زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند.

وی افزود: امام حسین(رض) امام مسلمانان است که خود را برای بقای اسلام فدا کرد، پس حضور شیعه و سنی در این گونه جلسات و  مراسم‌های عزاداری عامل وحدت میان ملت مسلمان افغانستان خواهد و اینگونه جلسات مشترک سبب می‌شود تا افراطی‌ها دیگر قادر به فرافکنی نباشند.

رئیس شورای اخوت اسلامی با ذکر عوامل و دلایل حرکت و قیام امام حسین علیه السلام و طرح سوال که  چرا امام حسین(رض) قیام کرد افزود: عوامل و دلایل حرکت و قیام امام حسین(رض) که ایمان در اعماق قلبش جا داشت، او در برابر طاغوت، باطل، کفر، فسوق، عصیان که از متنفر و زشت ترین پدیده است و مصداق حقیقی این آیه از سوره حجرات است که می فرماید: واعلموا ان فیکم رسول الله لو یطیعکم فی کثیر من الامر لعنتم ولکن حبب الیکم الایمان و زینه فی قلوبکم و کره الیکم الکفر و الفسوق و العصیان اولئک هم الراشدون، در محفل اکثرا اهل علم هستید و معنای این آیه را متوجه هستید که اشاره به این دارد که خداوند ایمان را براى شما دوست داشتنى قرار داد و آن را در دل هاى شما بیاراست و کفر و فسق و گناه را در نظرتان ناخوشایند ساخت تا رشد یابید.

شکی نبود که یزید آدم بی باک بود، مواردی را در باب اسلام رعایت نمی کرد و امام حسین(رض) در یکی از خطبه هایش چنین آمده است: أیها الناس، إن رسول الله صلى الله علیه وآله قال من رأى منکم سلطاناً جائراً مستحلاً لحرم الله، ناکثاً لعهد الله، مخالفاً لسُنه رسول الله صلى الله علیه وآله ، یعمل فی عباد الله بالإثم والعدوان، فلم یغیّر علیه بفعل ولا قول کان حقاً على الله أن یدخله مدخله، ألا وإن هؤلاء قد لزموا طاعه الشیطان، وترکوا طاعه الرحمن، وأظهروا الفساد، وعطلوا الحدود، واستأثروا بالفی‏ء، وأحلّوا حرام الله وحرموا حلاله، وأنا أحق من غیری، وقد أتتنی کتبکم، وقدمت علیّ رسلکم ببیعتکم: أنکم لا تسلمونی ولا تخذلونی، فإن تممتم على بیعتکم تصیبوا رشدکم…

در این خطبه امام حسین(رض) که در منابع زیادی از اهل سنت و از جمله؛ تاریخ طبرى، کامل ابن اثیرو فتوح ابن اعثم آمده و نواده رسول خدا(ص) فرمود: اى مردم! پیامبر خدا(ص) فرمودند: «هر کس سلطان ستمگرى را ببیند که حرام خدارا حلال شمرده، پیمان الهى را شکسته و با سنّت رسول خدامخالفت ورزیده، در میان بندگان خدابه ستم رفتار مى کند؛ و او با زبان و کردارش با وى به مخالفت بر نخیزد، سزاوار است خداوند او را در جایگاه آن سلطان ستمگر (دوزخ) بیاندازد».

هنگامى که این خطبه به پایان رسید، یاران امام حسین(رض) به نزدش آمده و همگى براى یارى اش اعلام آمادگی کردند و آن حضرت  از خداوند براى آنها خیر و سعادت طلب نمود.

با صراحت تمام هدف قیام خود را در این خطبه شرح مى دهد، بیانى که براى هر زمان و هر مکان کاربرد دارد؛  قیام خود را تبلورى از وظیفه عمومى همه مسلمین مى داند که در برابر حکّام جایر و ظالم بر عهده دارند. ظالمانى که نه فقط بندگان خدارا به زنجیر ستم گرفتار ساخته اند، بلکه حلال خدا را حرام کرده و حرام او را حلال شمرده اند.

به یقین، سکوت در برابر چنین افرادى براى هیچ مسلمانى جایز نیست! چرا که سکوت سبب امضاى اعمال آنان مى شود و امضاى اعمال آنان سبب اتّحاد سرنوشت سکوت کننده، با ظالمان و طاغیان مى گردد.

مولانا حبیب الله حسام به مناسبت ششمین سالیاد شهادت استاد ربانی اظهار داشت: یکی از ویژگی های مهم شهید استاد ربانی این بود که حکومت های تحمیلی در ژینو، اروپا و غرب بارها تاسیس و توسط نمایندگان سازمان ملل متحد در بسته های مزین شده به افغانستان فرستاده شد و یگانه کسی حکومت های تحمیلی غربی را در برابر خون شهداء تحمل نکرد و نپذیرفت استاد ربانی بود. اگر او این گونه معاملات را با دنیا زیر عنوان پیمان و میثاق های ملل متحد آن را انجام می داد و می پذیرفت، غربی ها، روسها و سایر معامله گران که در منطقه متحد بودند و استاد شهید حکومت های تحمیلی را نپذیرفتند که با آرمان شهدا بازی صورت گیرد.

دومین ویژگی استاد شهید ربانی از مقاصد شریعت و اهداف جهاد بیرون نشدند، خیلی ها غرب زده و یا غرب مآب شدند ولی او با همه مشکلات و سختی ها تسلیم به خواسته های دشمنان اسلام و بیگانگان نشدند و از نخواست که جهاد اسلامی را از مسیر اصلی اش منحرف و بد نام سازد.

سومین ویژگی استاد شهید ربانی اعتدال و میانه روی او بود، استاد به اصالت دینی و اصولگرایی معتقد بود بصورت اعتدال و از اصولگرا ترین افراد بود که دیدگاهایش در کتاب خط رهبر آمده و بر اصول قرآن پیامبر و بزرگان استوار بود که این گونه شخصیت های با بصیرت در تاریخ ا سلام بنام احیا گران دین نامیده می شود و امام غزالی نیز از این گونه اشخاص محسوب می شود و استاد ربانی مخالف افراط و تفریط بود.

چهارمین ویژگی شهید استاد ربانی ارتباط نزدیک با نهضت های جهان اسلام و با شخصیت های بزرگ جهان اسلام داشت.

پنجمین ویژگی شهید استاد ربانی دشمن شناسی او بود و با هیچ کشورکه مخالف ملت های مسلمان بود معامله نکرد و شهادتش هم بخاطر مخالفت وی با افراط گرایی و تکفری ها بود.

یکی دیگر از سخنرانان این همایش حجت الاسلام والمسلمین داکتر محمد حسین جعفری معاون اول شورای اخوت اسلامی بود، او با یاد آوری مراسم سوگواری برای امام حسین علیه السلام و شهدای مظلوم افغانستان افزود: یادی از شهدای کربلا و شهدای عزیز کشور ما که در راستای تحقق آرمانهای بزرگان دین مبین اسلام و منجمله سالار شهیدان حسین بن علی علیه السلام تلاش نمودند.

این عضو شورای علمای شیعه افغانستان با ذکر آیات و روایاتی در فضایل و مقام معنوی امام حسین علیه السلام افزود: امام حسین علیه السلام به عنوان بزرگترین فرد از خاندان رسالت و نبوت در زمان خودش جایگاه ویژه در قرآن، سنت و اصحاب و یاران با وفای رسول گرامی اسلام صلی الله علیه دارد، به فرموده مفسرین و محدثین بزگوار آیاتی همانند: تطهیر، مودت، ذوی القربی، هل اتی، مباهله که این آیات از افتخارات اهل بیت علیهم السلام و همه مسلمانان می باشد و یکی از مصادق آن آیات شخص امام حسین علیه السلام به عنوان اهل بیت علهیم السلام است و همین طور در سنت از طریق فریقین روایات زیادی به نقل از اصحاب و یاران پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله ذکر شده که بدان پرداختیم، اصحاب و یاران پیامبر  اسلام صلی  الله علیه و آله، اهل بیت آن حضرت را و منجمله امام حسین علیه  السلام مورد تکریم، زوجات و امهات المومنین به امام حسین علیه السلام داشتند…

وی در ارتباط ماندگار بودن نهضیت امام حسین علیه السلام گفت: تمام حوادث را در عالم طیبعت می بینید زمان و مکان گیر می شود، خیلی جنگ ها در دنیا رخ داد امروز آن را جز در کتاب ها و موزه ها مشاهده کنیم، ولی امروز آن ها هیچ تاثیر گذاری ندارد، چه راز و رمزی در انقلاب امام حسین که نه زمان گیر و مکان گیر شود و بلکه عاشورای ۶۱ خورشیدی هر روز رونق بیشتر و در زمان خودش حرف دارد، برای اینکه نهضت حسین بن علی بر اصول و ارزشهایی بنا نهاده شده بود که آن اصول و ارزشها فطری است و امروز خیلی غیر مسلمان به اندیشه و آرمان امام حسین ایمان دارد.

داکتر جعفری برگزاری مراسم و جلسات مشترک عزاداری از سوی اهل تشیع و اهل تسنن را از نکات برجسته سوگواری های دوران فعالیت شورای اخوت اسلامی دانست و افزود که امسال همانند سالهای گذشته، مخصوصا دوران ریاست شهید ربانی شورای اخوت اسلامی برگزاری مراسم مشترک که از نکات افتخارآمیز مردم مسلمان افغانستان است و اینگونه مراسم در راستای تقویت و حفظ همبستگی پیروان هر دو مذهب شده‌اند.

وی در رابطه با آخرین سخنان شهید ربانی اشاره نموده و گفت: اگر مسلمانان صدر اسلام می توانستند جلو خوارج، تکفیری ها، افراط گرایی ها را می گرفتند، ما امروز این همه تکفیری و افراطی گرایی را در اسلام نداشتیم؛ من سنی نیستم ولی اهل سنت را دوست دارم، از دید من استاد ربانی موضع روشن در قبال تکفیری ها داشت و انصافا نقطه وصل میان مذاهب و اقوام در افغانستان و جهان اسلام بودند، آن زمان که کسی تعریف تکفیر و افراط را نمی فهمیدندن ایشان در میان شخصیت های حدود پنجاه کشور که از علمای جهان اسلام حضور داشتند و تقاضا نمودند که موضع روشن در قبال تکفیری ها و افراط گرایی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالعظیم فاضل حسینی عضو شورای اخوت اسلامی از عاشورا به عنوان مکتب انسان ساز یاد نموده و گفت: مکتب انسان ساز عاشورا درس بزرگ برای همه بشر وانسان های آزاده داده است، درس آزادی، برابری، اخوت و برادری به ما می آموزد؛‌ پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله امام حسین را چراغ هدایت و کشتی نجات برای امت خویش معرفی نموده است.

این عضو شورای علمای شیعه با اشاره به اهداف نهضت امام حسین علیه السلام گفت: حامل انقلاب عاشورا، بیعت نکردن با ظالم و ستمگر، و فساد پیشگان و منکر، اندیشمندان باید پیام امام حسین علیه السلام را بگیرند و درست بهره برداری نماییم، از ماه محرم باید درست استفاده شود و اهداف امام حسین را دنبال کنیم، امام حسین برای اصلاح جامعه و عدالت و ظلم ستیزی انقلاب کرد و به شهادت رسید.

وی در موضوع امنیت عزاداران افزود: مسئله امنیت خیلی مطرح است، امنیت را کی می تواند تنظیم، با آنکه کمیسیون امنیتی بوجود آمده و وظیفه حکومت است که امنیت جسمی و جانی مردم را تأمین کند و امنیت روحی و روانی و معنوی تأمین کند و همه باید با همدیگر وحدت داشته باشند و شهادت امام حسین علیه السلام همه امت اسلامی را بر مساله عدالت گرد می آورد و وحدتی در مقابل هر کس که ضد اسلام و مسلمانان است را ایجاد می نماید.

فاضل حسینی در رابطه با شخصیت استاد ربانی اظهار نمود: استاد شهید ربانی رئیس دولت اسلامی، رئیس شورای عالی صلح، رئیس شورای اخوت اسلامی که حق بزرگ به ملت مجاهد و مسلمان افغانستان دارد، او در راه اسلام و ارزشهای اسلامی تلاش فراوانی را نمود و آن زمان که نهضت اسلامی را از دانشگاه افغانستان آغاز و تا آن زمان دشمنان اسلامی و به تعبیر دیگر چپی که اسلام را به عنوان افیون جامعه قلمداد می نمودند، استاد شهید با همفکران خود با این طرز تفکر مبارزه را آغاز و ادامه داد تا زمانیکه جهاد آغاز شد، ایشان بر علیه دشمنان اسلام جهاد را ادامه داد تا مجاهدین به پیروزی رسید، متأسفانه دشمنان دست به توطئه ای بزرگی زدند و چقدر ملت مسلمان ما از این ناحیه ضربه خوردند.

وی اضافه نمود: استاد ربانی و جمعی از علمای بزرگ کشور اساس را بنا نهاد و تا در میان ملت مسلمان افغانستان اختلاف و نفاق نباشد؛ ملت مسلمان افغانستان اگر وحدت داشت عزت دارد و اگر در میان شان نفاق بود ذلت شامل حال این جامعه خواهد گردید و یکی از ویژگی های برجسته استاد ربانی این بود که اقوام مختلف می توانیست با ایشان حرف های دل شان را بزند و احساس خودمانی نماید.

حجت الاسلام والمسلمین سید جعفرعادلی«حسینی» رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اخوت اسلامی در رابطه با اهداف برگزاری این گونه نشست و همایش ها گفت:  استاد شهید ربانی یکی از موسسین و در دو دوره رئیس شورای اخوت اسلامی بود و او در رابطه با وحدت، همبستگی میان مذاهب، اقوام و شخصیت های این کشور تلاش های فراوانی نمود و در برابر تکفیری ها موضع داشت و آخرین سخنرانی اش در کنفرانس بیداری اسلامی باعث شهادت وی گردید. شهید ربانی یکی از شخصیت هایی که در تقویت شورای اخوت اسلامی نقش به سزایی داشت.

وی با یاد آوری از فعالیت و کارکردهای شورای اخوت افزود: نزدیک دوازده سال است که علمای بزرگ شیعه و سنی کنار هم آمدند تا مشترکا احیای ارزشهای دینی، تقویت مشترکات و رفع اختلافات تحت هر عنوان که بوجود آید، با حضور شخصیت هایی همانند استاد ربانی، آیت الله محسنی، استاد سیاف، ملاتاج محمد مجاهد،‌ حبیب الله حسام در همبستگی جامعه اسلامی افغانستان تاثیری به سزایی داشت. شورای اخوت اسلامی در این مدت فعالیت و کارکرد و دست آوردهای زیادی داشته سمینار و نشست های بین المللی، منطقوی و بین الافغانی  واز جمله شورای اخوت اسلامی در آغاز ماه محرم دستورالعمل برای گویندگان، ملت مسلمان و حکومت داشته که اولین دستورالعمل در رابطه با فراه رسیدن ماه محرم سال ۱۳۸۵ خورشیدی در مسجد عیدگاه با حضور استاد ربانی، آیت الله محسنی، حضرت صبغت الله مجددی، استاد سیاف، رئیس جمهور کرزی و دیگر بزرگان کشور و طبق برنامه های گذشته همه ساله شورای اخوت اسلامی با توصیه و دستورالعمل شورای اخوت اسلامی همایش و یا نشست مشورتی صورت می گیرد که امسال این همایش تقارن پیدا نمود با ششمین سالیاد استاد شهید ربانی و از خدمات آن بزرگوار یاد آوری به میان خواهد آمد.

حسینی تاکید نمود: سیاست شورای اخوت اسلامی تقویت مشترکات و در اختلافات همدیگر را محذور بدانند، مباحث فقهی را در جمع نخبگان محصور بدانند و نباید در میان عوام مطرح شود؛ شورای اخوت اسلامی در افغانستان و در جهان اسلام به عنوان یک نهاد ارزشگر و الگوپذیر مطرح است وامروز در بسیار از کشورهای اسلامی مثال زدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ غلام عباس مصباح رئیس کمیسیون ارتباطات شورای اخوت اسلامی در رابطه با مراسم عاشورای حسینی گفت: از محرم وعاشورا درس هایی را بیاموزیم، عاشورا متعلق به همه قرن ها و نسل ها است و نمی شود این نهضت ماندگار را متعلق به زمان و مکان خاصی بدانیم، در عاشورا و کربلا دو خط وجود داشته و در طول تاریخ این دو خط یکی خط مومنان، مصلحان، دلسوزان به دین و جامعه و دیگر خط فاسقان، ظالمان و جباران بوده و خواهد بود، در طول تاریخ خط حسینی یعنی حق و دیگر یزیدی یعنی باطل ادامه خواهد یافت.

تجلیل از عاشورای حسینی و یاد بود از ششمین سالیاد شهید استاد ربانی، رئیس شورای اخوت اسلامی سابق و یکی از رهبران جهادی گفت: شورای اخوت اسلامی بر اساس اندیشه بزرگان فریقین و علمای مطرح که بیش از ۱۲ سال تأسیس گردید و با اهداف تقویت روحیه اخوت اسلامی مبادا توسط توطئه گران خدشه دار نشود و باعث اختلافات مذهبی نگردد، بحمدالله با برگزاری چنین مجالس مشترک ملت ما با وجود که امنیت ندارند ولی بنام مذهبی کسی علیه همدیگر موضوع نداشتند و همه ساله شورای اخوت اسلامی در آستانه ماه محرم جلساتی را تشکیل می دهند و بزرگان صحبت می کند و عاشورا متعلق افراد و مجموعه های خاصی نیست و امام حسین علیه السلام مربوط همه هستند چنانچه بخاطر دارید سال ۱۳۸۵ خورشیدی محتوای همان سخنرانی ها تحت عنوان امام حسین علیه السلام و اخوت اسلامی توسط برادر عزیزم حجت الاسلام والمسلمین عادلی حسینی منتشر گردیده و استاد ربانی که سخنانش پیرامون عاشورا در این کتاب آمده اظهار داشته است: عاشورا متعلق به همه مسلمانان است و هیچ گروه و مذهب خاصی ادعا نمی کند که امام حسین(رض) مربوط اوست و بلکه در تجلیل از نواده پیامبراسلام(ص) همه مسلمانان خود شان را مصیبت دار می دانند و این حادثه مربوط به همه ی مسلمان هاست.

رئیس کمیسیون ارتباطات شورای اخوت اسلامی در رابطه با آخرین سخنان شهید ربانی در کنفرانس بیداری اسلامی افزود: شهید استاد ربانی در آن زمان نکاتی را هشدار می داد که ما حرف ایشان را حالا متوجه می شویم،‌ خط سرخ شهادت از سال ۶۱ هجری قمری تا هم اکنون ادامه داشته و ادامه خواهد یافت در این مسیر شهدای زیادی را برای احیای ارزشهای دینی و از جمله استاد ربانی در راستای اخوت اسلامی به شهادت رسید و رئیس فعلی شورای اخوت اسلامی جناب مولوی حسام نیز به عنوان شهید زنده در مجلس حضور دارند و ایشان نیز همانند استاد ربانی تلاش های فراوانی نمودند، وقتی جناب حسام مورد حملات تروریستی قرار گرفت و شدیدا مجروح شده به خارج از کشور منتقل گردیده بود، مردم در ماه مبارک رمضان در همین سالن برای سلامتی اش دعا نمودند و ذکر امن یجب المظطر اذا دعا و یکشف سوء‌ را با سوز دل خواندند.

گفتنی است که در این همایش با نعت خوانی زیبا و جانسوز توسط سید حبیب الله از مسجد تمیم انصار واقع شهدای صالحین و در پایان با دعائیه حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هادی«هادی» رئیس کمیسیون تبلیغات شورای علمای شیعه افغانستان خاتمه یافت.

منابع:

خرگزاری صدای افغان(آوا):

http://www.avapress.com/vdch-vnzx23nmmd.tft2.html

http://www.avapress.com/vdcg3z9qxak9nn4.rpra.html