۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » افغانستان
  • شناسه : 472
  • ۱۲ جوزا ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
  • 77 بازدید
صدقات و خیرات تلویزیون خورشید
روزه همدردى با فقیران

روزه همدردى با فقیران

https://www.youtube.com/watch?v=Tz4RzAG80fc شب دهم ماه مبارک برابر ۵/۴/۱۳۹۴ خورشیدی، حجت الاسلام سید جعفرعادلی حسینی  عصر روز جمعه تا افطار با تلویزیون خورشیدی  در رابطه با صدقات و خیرات در ماه ضیافت الهی مصاحبه داشتند، ایشان  با نقل روایت از رسول خدا(ص) که آن حضرت در ماه مبارک رمضان بیش از هر وقت دیگر بسوی انجام خیرات […]

https://www.youtube.com/watch?v=Tz4RzAG80fc

شب دهم ماه مبارک برابر ۵/۴/۱۳۹۴ خورشیدی، حجت الاسلام سید جعفرعادلی حسینی  عصر روز جمعه تا افطار با تلویزیون خورشیدی  در رابطه با صدقات و خیرات در ماه ضیافت الهی مصاحبه داشتند، ایشان  با نقل روایت از رسول خدا(ص) که آن حضرت در ماه مبارک رمضان بیش از هر وقت دیگر بسوی انجام خیرات و دادن صدقات روی می‌آورد او که در همه‌ی اوقات دست و دلبازترین مردم بود سخاوتش در ماه رمضان به اوج خود می‌رسید و می‌فرمود: أَفْضَلُ الصَّدَقَهِ صَدَقَهٌ فِی رَمَضَانَ، «برترین صدقه، صدقه‌ی ماه رمضان است.» چون رمضان فصل خیرات وماه عبادات است. ابن‌جوزی: این روایت را ضعیف دانسته است. صدقه و خیرات در ماه رمضان دارای خصایص و امتیازاتی است که در هیچ وقت و زمان دیگری بدست نمی‌آید. پس این امتیازات را از دست مده و برای پرداخت صدقه، اقدام کن و بر آن حریص باش. «و هو (شهر رمضان) شهر مواساه» ماه مبارک رمضان ماه مواسات است. از نتایج بارز روزه، برانگیختن حس همدردى نسبت به مستمندان و همنوعان تنگدست است. آنان که زندگى آسودهاى دارند و رنج فقر و طعم گرسنگى و تشنگى را چشیدهاند، ممکن است از حال مستمندان غافل بمانند، روزه وسیله است که آنان را از غفلت مىرهاند و رنج مستمندان رابه یاد آنان مىآورد تا به دستگیرى فقیران همّت گمارند و به درد آنان برسند. از سویى به احسان و اطعام و انفاق به مستمندان در ماه مبارک رمضان بسیار سفارش شده است و از سوى دیگر گرسنگى و تشنگى روزه موجب درک وضعیت مستمندان مىگردد، و بدین ترتیب، ثروتمند به فقیر نزدیک مىشود و احساساتش تلطیف مىشود؛ احسان و انفاق فزونى مىگردد و در جامعه کمک به همنوع را مىآموزد. «مواسات» یعنى سهیم ساختن برادران در رزق و روزى؛ رمضان را به همین جهت ماه «مواسات» نامیدهاند تا مسلمانان به احسان نسبت به هم بپردازند و با تمرین این صفت ارزندهاى انسانى، جامعه را از حسد و کینه برهانند و برادر وار در کنار هم از نعمتهاى الهى بهره بگیرند؛ پس شایسته است که روزه داران به همه این نکات انسانى توجه کنند و از برنامههاى سازندهاى این ماه بهرهمند شوند. همچنین ایشان  بمناسبت وفات حضرت خدیجه کبری(س) ازآن بانوی بزرگوار اسلام بعنوان بانوی سخاوت و حامی رسالت یاد آوری نمودند و دیگر مطالب چون:

  1. ۱٫ تلاش و کوشش در طاعت و عبادت در این ماه مبارک، واصلاح کردن کردار و گفتار و زیاد کردن نیکیها وپرهیز نمودن از کارهای نا شایسته
  2. ۲٫ این ماه برای تلاوت کردن قرآن صدقات، اذکار، تسبیح و دعا کردن است. و فرصتی است برای تزکیه و اصلاح مسلمانان ازکارهای بد و ناشایسته….
  3. ۳٫ در این ماه شیاطین زندانی میشوند، و درهای آتش جهنم بسته، و درهای بهشت باز می شوند. چنانچه پیامبراسلام(ص) می فرماید: اذا جاء رمضان فتحت ابواب الجنه و غلقت ابواب النیران و صفدت الشیاطین.
  4. ۴٫ شب قدر، در این ماه است. و آن ازهزارماه بهتر است. انا انزالناه فی لیلۀ القدر…..
  5. ۵٫ دراین ماه روزه داران معفرت الهی را بدست میاورد.
  6. ۶٫ روزه دارهنگام افطارش دعایش رد نمی شود.
  7. ۷٫ اجر و پاداش روزه دار در دنیا و آخرت خیلی زیاد است.
  8. ۸٫ افطاری‌دادن به روزه‌داران.
  9. ۹٫ صدقه دادن وتلاوت قرآن.

۱۰٫ گرفتن دست فقرا ونیازمندان وطعام و افطاری دادن به آنان…. در این مصاحبه اظهار نمودند.