۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » افغانستان
  • شناسه : 1305
  • ۰۶ حوت ۱۳۹۶ - ۰:۲۵
  • 86 بازدید
۲۸ea9043 56f9 4cda 85b1 A3f7268e3c0f W1023 R1 S
تجلیل از سالروز قیام ۳ حوت ۱۳۵۸در دفتر مرکزی شورای اخوت اسلامی در کابل

تجلیل از سالروز قیام ۳ حوت ۱۳۵۸در دفتر مرکزی شورای اخوت اسلامی در کابل

به مناسبت ۳ حوت ۱۳۵۸ خورشیدی سالروز قیام خونین مردم کابل در برابر اشغالگری قشون سرخ شوروی سابق، بعد از ظهر پنج شنبه ۳ حوت ۱۳۹۶ خورشیدی در دفتر مرکزی شورای ا خوت اسلامی افغانستان در کابل گرامیداشت و تجلیل به عمل آمد. در این نشست سخنرانان زنده نگه داشتن یاد و خاطره این قیام […]

به مناسبت ۳ حوت ۱۳۵۸ خورشیدی سالروز قیام خونین مردم کابل در برابر اشغالگری قشون سرخ شوروی سابق، بعد از ظهر پنج شنبه ۳ حوت ۱۳۹۶ خورشیدی در دفتر مرکزی شورای ا خوت اسلامی افغانستان در کابل گرامیداشت و تجلیل به عمل آمد.

در این نشست سخنرانان زنده نگه داشتن یاد و خاطره این قیام مردمی گفت: شهدای قیام ۳حوت کابل حماسه‌ای را آفریدند که راهی را در دل تاریخ باز کرد و تجلیل از قیام ۳ حوت یاد آوری فریاد الله اکبری، شعار توحید و یکتاه پرستی از کابل طنین انداز و در سراسر کشور گسترش یافت و یاد بود از این حماسه‌ی بزرگ و تاریخی زنده نگه داشتن و یاد آزاد مردانی خواهد بود که درسی را برای تمام اشغالگران افغانستان، ثبت صفحات زرین تاریخ جهاد ملت مسلمان این سرزمین نمودند.

در این نشست حجت الاسلام سید جعفرعادلی«حسینی» رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اخوت اسلامی با تأکید بر اینکه: هیچ گاه ملت مسلمان ما اجازه نخواهد داد که علیه خاک افغانستان تجاوز صورت گیرد و هر کشوری که قصد تجاوز را در این سرزمین داشته باشد، به هدف شان نخواهند رسید.

قابل یادآوریست که در ۳ حوت ۱۳۵۸ خورشیدی، مردم کابل با حرکتی خودجوش در برابر تجاوز ارتش سرخ قیام کردند که آغاز این قیام مردمی به باور آگاهان، مایه ی شکل گیری قیام های گسترده دیگر در ولایات مختلف کشور شد.

۳/۱۲/۱۳۹۶