۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » افغانستان
  • شناسه : 1388
  • ۱۶ حمل ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
  • 103 بازدید
دعوت منزل انوری ۱۴حمل۱۳۹۷
ایده و موضوع جالب برای شروع گفتگو

ایده و موضوع جالب برای شروع گفتگو

شام سه شنبه(۱۴ حمل ۱۳۹۷ خورشیدی) حاج سید خلیل الله انوری طی تماس تلفنی تأکید نمودند، شام را در معیت برخی از بزرگان و اعضای شورای رهبری حزب حرکت اسلامی مردم در منزل ایشان باشم. میهمان داشتم کمی دیرتر حرکت نمودم، وقتی در افشارسیلو وارد منزل سپهسالار جهاد، فقید سید حسین انوری شدم، جمع از […]

شام سه شنبه(۱۴ حمل ۱۳۹۷ خورشیدی) حاج سید خلیل الله انوری طی تماس تلفنی تأکید نمودند، شام را در معیت برخی از بزرگان و اعضای شورای رهبری حزب حرکت اسلامی مردم در منزل ایشان باشم.

میهمان داشتم کمی دیرتر حرکت نمودم، وقتی در افشارسیلو وارد منزل سپهسالار جهاد، فقید سید حسین انوری شدم، جمع از علماء، متنفذین، اعضای شورای رهبری حزب حرکت اسلامی مردم و نمایندگان حزب از شمال کشور حضور داشتند، احساس می شد که قبل از ورود من در جلسه بحث جدی مطرح بوده و همزمان با ورودم، محفل دعوت نا خواسته به سکوت تبدیل شد.

استاد دانش بختیاری که در کنارم بود، به من پیشنهاد نمود که باب گفتگو در موضوعی، شروع نما یم و به گفته‌ی وی از این فرصت پیش آمده استفاده بهینه صورت گیرد.

گفتم: درمورد چی مورد  حرف بزنیم؟

گفت: مثلا در مورد حزب حرکت اسلامی که تنها جریان سیاسی و جهادی جامعه شیعی بود که افتخارات فراوانی آفرید، مخصوصا سردار جهاد و سازندگی مرحوم سید حسین انوری…

منم از حاضرین اجازه خواستم و تفصیلا در دو موضوع بحث را ادامه دادم:

یکی؛ فعالیت و کارکرد دوران جهاد، سیاست ورزی و دولت‌مداری مرحوم سید حسین انوری…

دوم؛ بحث تحریف تاریخ تشیع توسط برخی افراد مطرح شد و با ذکر مثالهای از بزرگان تشیع که هرکدام مصدر خدمات دینی شدند و همین طور افتخارات دوران جهاد، مخصوصا کسانیکه در برابر روسها و حکومت کمونیستی مبارزه نمودند، باید هوشیار بود و مبادا تاریخ و افتخارات گذشته‌ی تشیع مورد دستبرد وتحریف قرار گیرد…

در ادامه برخی حاضرین در پیوند با موضوعات یاد شده بحث را ادامه دادند و جناب سید خلیل الله انوری نیز از کارنامه‌ی مرحوم انوری که توسط نگارنده تنظیم شده خبرداد و ایشان به نمایندگی جمع از این تلاش حقیر قدر دانی نمودند.

موضوع دیگری که پس از صرف شام برای حاضرین جالب و جذاب بود، تشریح سلسله فعالیت های قرآنی مجمع قرآنی اهل‌بیت‌النبوه(ص) توسط ریاست آن مجمع، قاری بین المللی افغانستان استاد شیخ عبدالکبیرحیدری در مجموعه‌ی از آلبوم صوتی وتصویری و ترجمه قرآن به زبان‌های دری، پشتو و انگلیسی که ترجمه دری کامل قرآن‌کریم با صدای استاد عبدالرحیم دانش، ترتیل ۳۰ جزء کلام الله مجید، تلاوت جزء ۳۰ قرآن کریم برای اطفال و همین طور تلاوت تعلیمی مقامات بصورت ویدیو، گالری تصاویر قاریان معروف  با مدیریت استاد عبدالکبیرحیدری توسط خود وی شرح داده شد و در اخیر، این آلبوم ارزشمند را که شامل حلقات دی وی دی بود به حاج سید خلیل الله انوری تقدیم نمودند.

این موفقیت را برای این معلم و افتخار قاریان جامعه افغانستان به عنوان بزرگترین دست آورد، این آوای ماندگار را به تمام قاریان و قرآن پژوهان، مخصوصا به استاد عبدالکبیر حیدری تبریک و تهنیت میگویم.

نویسنده: سید جعفرعادلی«حسینی»