۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاسی
  • شناسه : 581
  • ۱۹ جوزا ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
  • 74 بازدید
۸۲۱۶۲۸۸۷ ۷۰۸۹۰۷۰۶
پیام تسلیت شورای اخوت اسلامی  افغانستان

پیام تسلیت شورای اخوت اسلامی افغانستان

در پیوند با حملات خونین تروریستان و قربانیان اخیر کابل، هرات و تهران به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد فرهنگی، بعد از طهر روز پنج شنبه، ۱۸ جوزا ۱۳۹۶ خورشیدی اعضای اجرایی شورای اخوت اسلامی در پیوند با حواث خونین اخیر کابل، هرات و تهران اظهار تأسف نمودند، شورای اخوت اسلامی در پیامی، انفجار تروریستی […]

در پیوند با حملات خونین تروریستان و قربانیان اخیر کابل، هرات و تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد فرهنگی، بعد از طهر روز پنج شنبه، ۱۸ جوزا ۱۳۹۶ خورشیدی اعضای اجرایی شورای اخوت اسلامی در پیوند با حواث خونین اخیر کابل، هرات و تهران اظهار تأسف نمودند، شورای اخوت اسلامی در پیامی، انفجار تروریستی اخیر کابل، هرات و تهران را محکوم و این فجایع خونین را به  مردم مسلمان افغانستان و ایران تسلیت گفتند.

بسم الله الرحمن الرحیم

«مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْس اَوْ فَساد فِی الاَرْضِ فَکَاَنـَّما قَتَلَ النّاسَ جَمیعاً وَ مَنْ اَحْیاها فَکَاَنـَّما اَحْیَا النّاسَ جَمیعاً»(سوره مائده، آیه ۳۲)
با درود بر روح قربانیان حوادث تروریستی کابل، هرات و تهران و اظهار تسلیت بر خانواده‌های شهدا و شفای عاجل برای زخمی شدگان حوادث خونین اخیر.
شورای اخوت اسلامی با اظهار تأسف بار از انفجار تروریستی  طی یک هفته اخیر در شهرهای کابل و هرات افغانستان و تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران که حوادث خونین در دو کشور مسلمان و همسایه  باعث کشته و مجروح شدن مردم مسلمان افغانستان و ایران موجب تألم خاطر و تأسف شدید اعضای شورای اخوت اسلامی افغانستان گردید.

انجام چنین حملات تروریستی جنایت‌آمیز در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و عبادت است، نشان می‌دهد عاملان و حامیان اینگونه اقدامات خشونت آمیز هیچ ربطی به آموزه‌های اسلامی و انسانی ندارد.

حملات تروریستی کابل، هرات و تهران که منجر به کشته و زخمی شدن دهها انسان بی دفاع روزه دار، نشانه ای اوج وحشی گری تروریستان و بدنام کردن اسلام و مسلمین توسط دشمنان اسلام می باشد، امید واریم که به زودی چهره ای واقعی دشمنان اسلام وانسانیت آشکار گردد.

حملات خونین یک هفته ای اخیر کابل، سه شنبه، ۱۶جوزا در نزدیکی مسجد جامع شهر هرات و چهارشنبه، ۱۷ جوزا ۱۳۹۶ خورشیدی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی در تهران، منجر به کشته و زخمی تعدادی از شهروندان افغانستان و ایران گردید، این حوادث نشان می دهد که خشونت تروریستان در یک کشور محدود نمی ماند و به تدریج از یک منطقه به مناطق دیگر و از یک کشور به کشورهای دیگر گسترش پیدا می کند.
در حال حاضر خطر بالفعل تروریسم در افغانستان، کشورهای آسیای مرکزی، خاورمیانه، آفریقا و تمام کشورهای اروپایی سایه افگنده و احساس امنیت و آرامش را از مردم جهان سلب کرده و متأسفانه که سیاست های ضعیف و ناهماهنگ ایتلاف مبارزه باتروریسم؛ حمایت مالی، تسلیحاتی و لوجیستیکی برخی از کشورها از این گروه ها، سبب تقویت و گسترش فعالیت های هراس افگنانه در منطقه و جهان گردیده  و از این رو تروریسم یک پدیده جهانی است و قلمرو فعالیت آنها به یک کشور و منطقه محدود نمی شود، بنابراین مبارزه با تروریسم نیز یک موضوع جهانی بوده و تمامی کشورهای جهان را ملزم می سازد که با پدیده تروریسم برخورد فرامنطقه ای داشته باشند.

در رویداد یک هفته ای اخیر، حملات تروریستی که در چند منطقه ی کابل و نزدیک مسجد جامع هرات به و قوع پیوست، سبب شهادت و زخمی شدن شماری از علما و هموطنان روزه دار و از آن میان شخصیت معتدل، دعوتگر و عالم رسالتمند جناب مولوی حبیب الله حسام، رئیس شورای اخوت اسلامی که وی در اثر زخم و جراحت هم اکنون جهت تداوی به خارج از کشور سفر نموده اند که برای ایشان آرزوی سلامتی را داریم.

در پایان یکبار دیگر شورای اخوت اسلامی مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده های شهدا ابراز داشته، برای شهدا بهشت برین و به مجروحین حوادث اخیر تروریستی، صحتمندی کامل از درگاه خداوند استدعا می نمایند.

با احترام

شورای اخوت اسلامی افغانستان

۱۸ جوزا ۱۳۹۶ خورشیدی

افغانستان- کابل