۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » افغانستان » خبر و گزارش
  • شناسه : 1654
  • ۰۱ حوت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
  • 106 بازدید
H. Mujaddi
همدردی شورای اخوت اسلامی با خانواده مرحوم مجددی

همدردی شورای اخوت اسلامی با خانواده مرحوم مجددی

به گزارش خبرگزاری اخوت اسلامی، هیأتی از سوی شورای اخوت اسلامی بعد از ظهر روز یک‌شنبه ۲۸ دلو ۱۳۹۷ خورشیدی برای غم‌شریکی، قرائت فاتحه و اتحاف دعا به منزل مرحوم حضرت صبغت‌الله مجددی رفتند و از خیرخواهی و خاطرات نیک وی در راستای تحکیم حاکمیت دینی و اقتدار ملی، تأمین صلح، امنیت و همگام با […]

به گزارش خبرگزاری اخوت اسلامی، هیأتی از سوی شورای اخوت اسلامی بعد از ظهر روز یک‌شنبه ۲۸ دلو ۱۳۹۷ خورشیدی برای غم‌شریکی، قرائت فاتحه و اتحاف دعا به منزل مرحوم حضرت صبغت‌الله مجددی رفتند و از خیرخواهی و خاطرات نیک وی در راستای تحکیم حاکمیت دینی و اقتدار ملی، تأمین صلح، امنیت و همگام با شورای اخوت اسلامی در راستای اهداف آن و نشر معارف اسلامی نقش فعالی داشت.

دکتر محمد حسین جعفری کندوزی معاون اول شورای اخوت اسلامی تأکید کرد مرحوم مجددی شخص مصلح، خیرخواه، معتدل، اخوتی و از دوستدار خاندان اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، او از زمان تأسیس شورای اخوت اسلامی حامی معنوی این شورا بود و با علاقمندی خاص بر حضور خویش در محافل شورای اخوت اسلامی تأکید داشت، مرحوم مجددی با تواضع و متانت در دست آوردهای شورای اخوت اسلامی خود را شریک می‌دانست.

معاون شورای اخوت اسلامی از فرزند ارشد آن مرحوم نجیب الله مجددی دعوت به عمل آورد و افزود: بر اساس مصوبه‌ی جلسه‌ی اجرایی این شورا مسئولیت دارم که به نمایندگی خانواده بزرگ مجددی یکی از فرزندان آن مرحوم در جلسات شورای اخوت اسلامی حضور یابند و به عنوان یادگار مرحوم مجددی در جمع اعضای شورای اخوت اسلامی حضور پیدا نمایند.

نجیب الله مجددی، فرزند ارشد مرحوم مجددی نیز در این نشست از حضور اعضای شورای اخوت اسلامی به خاطر همدردی و غم‌شریکی درگذشت پدرش قدر دانی و سپاسگذاری نمود و از دعوتی که به عنوان عضو شورای اخوت اسلامی به نمایندگی خانواده مرحوم مجددی صورت گرفته نیز تشکری نمود و افزود ما افتخار داریم که در جمع اعضای شورای اخوت اسلامی در حد توان مان  مصدر خدمت قرار گیریم که یکی از آرزوهای مرحوم پدرم همین بود و در ادامه در پیوند کارکرد و تلاش مرحوم مجددی گفت: آن مرحوم از ۱۸ سالگی به مبارزه و دفاع از استقلال کشور تا حدود ۹۵ سالگی عمرش در خط اول دفاع قرار داشت.

گفتنی است که صبغت الله مجددی در سال ۱۳۰۵ خورشیدی در یک خانواده روحانی در شهر کابل به دنیا آمد. او از مشایخ طریقت نقشبندیه و منتسب به شیخ احمد سرهندی، معروف به مجدد الف ثانی بود.

پس از کودتای ثور ۱۳۵۷ خورشیدی که حزب دموکراتیک خلق افغانستان طرفدار شوروی سابق در نتیجه آن به قدرت رسید، مجددی به پاکستان رفت و با ایجاد حزب جبهه نجات ملی افغانستان مبارزات سیاسی و مسلحانه علیه دولت افغانستان را آغاز کرد.

در سال های های ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ خورشیدی که حکومت در تبعید مجاهدین در پاکستان تاسیس شد، صبغت الله مجددی به عنوان رئیس دولت اسلامی افغانستان تعیین شد.

پس از پیروزی مجاهدین، آقای مجددی در بهار سال ۱۳۷۱ خورشیدی برای دو ماه به عنوان رئیس دولت موقت مجاهدین انتخاب شد و دولت را رسما از فضل الحق خالقیار، نخست وزیر دولت نجیب الله تحویل گرفت.

صبغت الله مجددی پس از دو ماه، زمام داری سکان دولت اسلامی را براساس توافقات اسلام آباد به استاد برهان الدین ربانی رهبر جمعیت اسلامی سپرد.

پس از سقوط دولت مجاهدین به وسیله طالبان آقای مجددی دوباره به پاکستان بازگشت و به مبارزات خود برای بازپس گیری کابل ادامه داد؛ هرچند که او عملا به جبهه شمال به عنوان مهم ترین گروه مخالف طالبان در درون افغانستان که توسط احمد شاه مسعود رهبری می شد نپیوست.

پس از سقوط طالبان در سال ۱۳۸۱ خورشیدی آقای مجددی به روند بن پیوست و در تعاملات مختلف سیاسی این کشور نقش فعال داشت به عنوان رئیس مجلس سنای افغانستان نیز کار کرده و همچنین ریاست کمیسیون تحکیم صلح و عضویت موسسین شورای اخوت اسلامی را به عهده داشت.

صبغت الله مجددی مواضع معتدلانه‌ای داشت و به اسلام میانه رو گرایش داشت و به دلیل انتقادهای تند از برخی از سران مجاهدین و دولت پاکستان به صراحت لهجه معروف بود.