۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاسی، تاریخی، اجتماعی
  • شناسه : 1177
  • ۲۰ عقرب ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
  • 97 بازدید
پنجمین سلسله مباحث جامعه عاشواریی زمینه ساز ظهور
جامعه عاشورایی، زمینه ساز ظهور(۵)

جامعه عاشورایی، زمینه ساز ظهور(۵)

به ادامه سلسله مباحث جامعه عاشورایی، زمینه ساز ظهور به ابتکار مجمع فرهنگی بقیه الله(عجل الله تعالی فرجه الشریف) پنج شنبه شب ۱۸ عقرب ۱۳۹۶ خورشیدی در پنجمین نشست(درس هایی از عاشورای حسینی برای منتظران ظهور مصلح جهانی) حجت الاسلام والمسلمین سید جعفرعادلی«حسینی»، رئیس مجمع فرهنگی بقیه الله(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به ادامه بحث […]

به ادامه سلسله مباحث جامعه عاشورایی، زمینه ساز ظهور به ابتکار مجمع فرهنگی بقیه الله(عجل الله تعالی فرجه الشریف) پنج شنبه شب ۱۸ عقرب ۱۳۹۶ خورشیدی در پنجمین نشست(درس هایی از عاشورای حسینی برای منتظران ظهور مصلح جهانی) حجت الاسلام والمسلمین سید جعفرعادلی«حسینی»، رئیس مجمع فرهنگی بقیه الله(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به ادامه بحث گذشته؛ مقایسه قیام عاشورای حسینی با ظهور مصلح جهانی به سومین ویژگی آن تحت عنوان: «پیش بینی ها در باره شهادت امام حسین(علیه السلام) و بشارت به ظهور امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)» یکی دیگر عناصر اشتراک این دو نهضت در پیشگویی ها در باره قیام و شهادت امام حسین(علیه السلام) و بشارت ظهور فرزندش حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) با استفاده از کتب تاریخی، آیات قرآن کریم و روایات در کتب معتبر استفاده شود که پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله از حادثه کربلا و شهادت امام حسین(علیه السلام) و یاران او خبر داده اند. و همین طور برخی از محدثان اعم از منابع شیعه و سنی در پیش بینی های هردو نهضت نوشته اند.

حجت الاسلام سید جاوید شکیب زاده با طرح بحث: «حادثه ی عاشورا، تجسم عملی اسلام» گفت: از این بحث انواع استفاده های، عرفانی، اخلاقی و انسانی می شود و هر چه انسان بیشتر در آن تامل و تعمق کند آموزشهای جدیدی پیدا می شود.

امام حسین(علیه السلام) عملا در این حادثه درسهای مروت، ایثار و فداکاری، مساوات اسلامی، وعظ و نصیحت های به ما می آموزد که در حادثه کربلا عملا به ما آموخت.

همچنان حاج سید خلیل الله انوری با طرح این سوال که عدالت چیست؟

بامقدمه بحث تفکرات سقراط و افلاطون پرداخته و افزود: سقراط در عصر خود گفتمان عملی پیرامون آرمان شهر و شایسته سالاری را در عصر عتیق مطرح می کند و از جمله اصحاب خاص و شاگردان او افلاطون و ارسطو بود و پیش‌تر مفهوم‌های مشابهی از این واژه در آرای فلاسفه یونان باستان، افلاطون و ارسطو عرضه شده و در فلسفه اسلامی از آن به عنوان«مدینه فاضله» یاد شده‌ و آرمان‌شهرخواهی (به انگلیسی:utopianism) عبارت است از دلبستگی به ایجاد یا خیال‌پردازی درباره یک نظم اجتماعی آرمانی. از روزگار افلاطون تاکنون بسیاری از نویسندگان طرح جامعه‌های آرمانی ریخته‌اند و همچنین بسیاری از گروه‌های دینی و بهبودخواهان سیاسی در اروپا کوشش‌هایی برای برپاکردن جامعه‌های آرمانی کرده‌اند.

رئیس شورای رهبری حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان در بحث جامعه عاشورایی؛ زمینه ساز ظهور اشاره به بعد اخلاقیات اسلامی نموده و تاکید داشت، در صورت جامعه ما را متفاوت خواهد ساخت و به همین جهت، اینگونه جلسات و نشست ها به مناسبت های مختلف واز جمله عاشورا و ماه محرم فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به مردم به ویژه به نسل جوان و نوجوان است که باید با انجام برنامه‌های مختلف جوانان را با دین اسلام که دین رحمانیت است آشنا شود؛ باید تلاش کنیم که اجرایی شدن جامعه عاشوایی را در زندگی شخصی واجتماعی مان نهادینه کنیم، اندیشه و عمل عاشورایی جامعه را به سمت تعالی سوق دهیم؛‌ وظیفه هر مسلمانی است که امر به معروف و نهی از منکر کند و به درستی و اصولی دیگران را هم به این کار تشویق کند نه با خشونت که دشمنان از آن به اسلام خشن نام ببرند و تنها راه نجات ما در خصوص عبور از بن بست ها و مشکلات موجود در جامعه ای خومان این است عاشورایی باشیم و عاشورایی تصمیم بگیریم و پاسخ سوالی را که مطرح نمودم عدالت چیست؟

انشاالله پاسخ قانع کننده را در یابیم…