۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » جهان اسلام
  • شناسه : 882
  • ۰۳ سرطان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
  • 192 بازدید
تجلیل از رمضان در اروپا
تجلیل از ماه مبارک رمضان در اروپا

تجلیل از ماه مبارک رمضان در اروپا

ماه مبارک رمضان در کشور های اسلامی در سراسر جهان زمان ویژه و مهم بشمار می رود و زندگی مسلمانان شکل متفاوتی را بخود اختیار میکند، مسلمانان کوشش میکنند که توجه بیشتر خود را به نماز و سایر عبادات داشته باشند، حتی کسانی که چندان خود را مقید به دین هم نمی دانند، در ماه رمضان کوشش […]

ماه مبارک رمضان در کشور های اسلامی در سراسر جهان زمان ویژه و مهم بشمار می رود و زندگی مسلمانان شکل متفاوتی را بخود اختیار میکند، مسلمانان کوشش میکنند که توجه بیشتر خود را به نماز و سایر عبادات داشته باشند، حتی کسانی که چندان خود را مقید به دین هم نمی دانند، در ماه رمضان کوشش میکنند عبادات بهتر انجام دهند.

همزمان با طولانی شدن روز در بعضی از کشورها اروپایی و روزه گرفتن برای بسیاری‌ها که طول روز در آن بیش از هجده ساعت است، به شدت دشوار و اما مسلمانان بدان اهمیت داده و ساعت‌های روزه‌داری دراین سرزمین‌ها را مورد توجه قرار داده و در مقابل، روزه گرفتن و توجه داشتن به انجام اعمال آن در این ماه برای پیروان دیگر ادیان الهی نیز قابل تأمل است.

چنانچه دو سال قبل سفره های رحمن مسیحیان مصر در ماه مبارک رمضان را می توان نماد همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در کشورهای منطقه و روح اخوت و برادری بین آنها شمرد و همین طور سال های اخیر ضیافت مشترک در ماه مبارک رمضان مسلمانان و غیر مسلمانان هامبورگ و برخی شهرهای و کشورهای دیگری اروپایی  با حضور جمعی از شخصیت­های فرهنگی، دینی، علمی و اقتصادی شهرهای اروپایی از ملّیت­ها، ادیان و مذاهب مختلف برگزار می گردد.

از آن میان، در شب ۲۷ ماه مبارک رمضان امسال مرکز اسلامی افغانهای مقیم برلین میزبان وزیر داخله، مسولین ملکی شهر برلین، نماینده گان کلیسا واحزاب سیاسی بودند و برنامه های ذیل در آن اجرا گردید.

این مراسم باتلاوت آیات قرآن کریم آغاز گردید ورئس محترم مرکز حاجی قاسم اکبر برای مهمانان خیر مقدم گفت وسپس نماینده کلیسا طی صحبت کوتاه ازمسولین مر کز تقدیر وتشکر نمود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین داکتر محمد حسین جعفری معاون اول شورای اخوت اسلامی پیرامون فلسفه و جوب روز ماه مبارک رمضان دراسلام صحبت نموده وسپس درباره اینکه دین اسلام دین رافت ورحمت است وپیامبراش(صلی الله علیه و آله) پیامبر رحمت است واینکه خشونت، انتحار، انفجار وترورازنظردین مقدس اسلام ممنوع ومحکوم است.

این عالم دینی در پیوند به اوضاع امنیتی کشور افغانستان توضیحاتی داده و شورای اخوت اسلامی را در این کشور یک نعمت بزرگ برای مردم افغانستان خوانده و از تلاش های دست اندکاران این شورا تقدیر بعمل آورده برای مجروحین اخیر حملات انتحاری کابل و سایر ولایات کشور، مخصوصا شفای عاجل رئیس شورای اخوت اسلامی جناب مولوی حبیب الله حسام دعا نموند.

همین این عضو شورای علمای شیعه افغانستان در رابطه با مهاجرین افغانستان مقیم در کشورهای اروپایی و از جمله آلمان افزود: باتوجه به روابط حسنه دولت و ملت آلمان وافغانستان و وضعیت جنگ ونا امنی درکشور وحوادث ناگوار روز های اخیر از وزیرمحترم داخله  کشور آلمان می خواهم که در مورد اخراج مهاجرین افغانستان تامناسب شدن وضعیت امنیتی تجدید نظر نماید.
در این ضیافت رمضانی وزیر داخله آلمان نیز صحبت نمودند وقول دادند که تا وضعیت امنیتی افغانستان برای اتباع آن کشور مساعد نگردیده، هیچ مهاجر افغان را اخراج نخواهد کرد واین موضوع را با مطبوعات شریک خواهد نمود وتائیدنمودند که وضعیت امنیتی افغانستان درحال حاضر خراب و نا مناسب است.

قابل یاد آوری اینکه؛ در پایان این نشست وزیر داخله و دیگر مقامات کشور آلمان درمراسم ضیافت افطاری که از سوی مرکز اسلامی افغانهای مقیم برلین ترتیب شده بود حضور داشتند و از میزبانان این ضیافت رمضانی تقدیر و تشکر نمودند.