۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » معرفی کتاب و پژوهشگران
  • شناسه : 1967
  • ۱۴ جوزا ۱۳۹۹ - ۲:۰۵
  • 124 بازدید
معرفی دو اثر صبح امید
معرفی تجدید چاپ دو اثر در بازار نشر

معرفی تجدید چاپ دو اثر در بازار نشر

اخیراً به دو مناسبت پی‌هم(روز جهانی قدس و سالیاد ارتحال امام خمینی)، موسسه انتشاراتی صبح امید دو اثر نگارنده(سید جعفرعادلی«حسینی» را تجدید چاپ و در حوزه علمیه قم به نشر رسانید و در قفسه‌ی کتابفروشی‌ها اضافه شده است. علاوه بر معرفی تجدید چاپ دو اثرم، دو گلایه‌ی دوستانه از حجت‌الاسلام حسینی مزاری رئیس خبرگزاری صدای […]

اخیراً به دو مناسبت پی‌هم(روز جهانی قدس و سالیاد ارتحال امام خمینی)، موسسه انتشاراتی صبح امید دو اثر نگارنده(سید جعفرعادلی«حسینی» را تجدید چاپ و در حوزه علمیه قم به نشر رسانید و در قفسه‌ی کتابفروشی‌ها اضافه شده است.

علاوه بر معرفی تجدید چاپ دو اثرم، دو گلایه‌ی دوستانه از حجت‌الاسلام حسینی مزاری رئیس خبرگزاری صدای افغان(آوا) نیز  دارم که در پایان معرفی آثارم مختصراً یاد آوری می‌نمایم.

الف) نگاهی به‌روز جهانی قدس

مشخصات:

نگاهی به روز جهانی قدس

نويسنده:  سید جعفرعادلی«حسینی»

دیزاین و طرح جلد: استودیو جوانه

اندازه: رقعی

تعداد صفحه: 72

نوبت چاپ: سوم

شمارگان: 2000

ناشر: مؤسسه انتشاراتی صبح امید/  بهار 1399

در مورد تجلیل از روز جهانی قدس در افغانستان باید گفت؛ از نخستین روزهای اشغال فلسطین علماء و دانشمندان افغانستان همراه مردم متدین با تجمع و اعتراض مسالمت آمیز، ارسال نامه به سران کشورهای اسلامی و سازمان ملل‌متحد، اهداء خون و کمک های مالی از مجاهدین فلسطینی دفاع نمودند.

از ماه جدی سال 1378 خورشیدی، ابتکاری وحدت آفرین، شورای اخوت اسلامی متشکل از علمای اهل سنت و تشیع افغانستان به حمایت مظلومین فلسطینی و محکوم نمودن اعمال رژیم غاصب اسرائیل، حرکت منسجمی تشکیل شد و از همان سال درمورد فجایع جاری در غزه و جنایات اشغالگران قدس از سوی شورای اخوت اسلامی واکنش نشان داده شد و چندین سال تظاهرات روزجهانی قدس در مسجد پل خشتی، مسجد شاه دو شمشیره ولی، ده بوری، باغ بالای شهر کابل برگزار شد و نگارنده در این سال‌ها، تجمعات را مدیرت و در ستاد برگزاری روز جهانی قدس از سوی شورای اخوت اسلامی یکی از مجریان محافل بودم.

کتاب «نگاهی به روز جهانی قدس» اولین بار در سال 1390 خورشیدی از سوی کمیسیون فرهنگی شورای اخوت اسلامی منتشر و امسال چاپ سوم آن توسط مؤسسه انتشاراتی صبح امید به چاپ رسید.

موضوعاتی که در این مجموعه آمده: نگاهی به تاریخچه‌ی قدس؛ قداست حرم شریف؛ بنی اسرائیل به روایت قرآن؛ اهمیت روز جهانی قدس؛ جایگاه قدس نزد مسلمانان؛ قدس و دانشمندان اسلامی افغانستان؛ امام خمینی و روز جهانی قدس؛ نگاهی به قدمت تاریخی دفاع ملت افغانستان از قدس؛ روز جهانی قدس ازنگاه بزرگان، شخصیت‌ها و کارشناسان جهان و افغانستان؛ نمونه‌ی قطعنامه پایانی ستاد برگزاری یکی از محافل روز جهانی قدس‌ و گزارش تفصیلی این محافل در آرشیف رسانه‌های جمعی وجود دارد.

ب) امام خمینی؛ هم‌نوایی با مردم افغانستان

مشخصات:

امام خمینی ؛ هم‌نوایی با مردم افغانستان

نویسنده:  سیدجعفرعادلی«حسینی»

دیزاین و طرح جلد: استودیو جوانه

اندازه: رقعی

تعداد صفحه: 340

نوبت چاپ: دوم

شمارگان: 2000

نشر: مؤسسه انتشاراتی صبح امید/ بهار: 1399

در این مجموعه علاوه برمروری ابعاد شخصیتی و مدیریتی وی به گوشه‌هایی از همنوایی و حمایت امام خمینی از ملت مسلمان افغانستان در سه بهره با موضوعاتی: امام خمینی و مجاهدین افغانستان؛ امام خمینی و مهاجرین افغانستان؛ امام خمینی از دیدگاه شخصیت‌های جهان اسلام و افغانستان؛ مقالات ارسالی؛ سخنرانی شخصیت‌های علمی، سیاسی و فرهنگی در اولین سمینار بین‌المللی اندیشه‌های امام خمینی و همایش مردمی؛ سروده‌های شاعران افغانستان در باره امام خمینی؛ غروب آفتاب جماران و برخی مطالب دیگر که همه بیانگر و زمینه‌های عشق و علاقه‌ی مردم افغانستان به آن مرجع دینی را بررسی نموده تا روشن شود که چرا و چگـونه امام خمینی محبوب قلوب مردم افغانستان شد.

برای تجلیل و تبیین اندیشه‌های امام خمینی، سال 1387 خورشیدی، برای اولین بار به عنوان کلید مباحث از سوی بنیاد فرهنگی، تبلیغی پیامبر اعظم(ص) درکابل، پایتخت افغانستان طرح و  بمناسبت  نوزدهمین سالگرد ارتحال آن شخصیت علمی و سیاسی جهان اسلام،«اولین سمینار بین المللی بررسی اندیشه‌های امام خمینی»  برگزار و نگارنده به‌عنوان دبیر این سمنیار مسئولیت داشتم و در همان سال مجموعه‌ی زیر نام«امام خمینی؛ حقیقت همیشه زنده» به چاپ رسید.

از مدتی بدینسو با پیشنهاد بعضی دوستان تقاضا نمودند که تا به مناسبت فرا رسیدن سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی ۱۴ جوزا(خرداد)1399 خورشیدی، همان مجموعه تجدید چاپ شود؛ اما از این‌رو اقدام به چاپ دوم آن با اصلاحات مجموعه‌ی قبلی واضافاتی زیرنام«امام خمینی؛ هم‌نوایی با مردم افغانستان» نمودم .

گفتنی است که پس از برگزاری اولین سمینار بین‌المللی اندیشه‌های امام خمینی درکابل سیمینار باعث شد تا دلباختگان او در نقاط مختلف شهرکابل وبرخی ولایات کشور جلساتی پی در پی را برگزار نمایند و مجموعه‌ی «امام خمینی؛ حقیقت همیشه زنده» حاوی عناوین؛ خلاصه‌ای زندگانی؛ وصیت‌نامه سیاسی-الهی؛ گزینش مقالات برتر؛ بیانات شخصیت‌های علمی، سیاسی و فرهنگی در چهار فصل تدوین و در کابل به چاپ رسید و اینک علاوه بر اصلاحات آن مجموعه و با اضافات مطالب جدید تحت عنوان «امام خمینی؛ هم‌نوایی با مردم افغانستان» امسال همزمان با سالگرد ارتحال آن مرجع تقلید به چاپ رسید.

امید وارم این تلاش‌ها مورد کسب رضایت پرورگار عالمیان و خشنودی روح آن مرجع تقلید دینی و تحکیم هم‌نوایی و همبستگی ملت‌های مسلمان و مستضعف جهان اسلام قرار گیرد.

ج) دو گلایه از حجت‌الاسلام حسینی مزاری رئیس خبرگزاری صدای افغان(آوا)

– چنانچه نویسندگان خبرگزاری صدای افغان(آوا) بار بار نوشته‌اند که قانون کاپی رایت مانند سایر قوانین در افغانستان به فراموشی سپرده شده است. این بار بیلبوردهای تبلیغاتی به مناسبت روز جهانی قدس و سالیاد ارتحال امام خمینی از سوی مرکز فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی تبیان و خبرگزاری صدای افغان بدون ذکر منبع در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

در حالی‌که سه سال قبل مطلبی از نگارنده بتاریخ 14 جوزا 1396 خورشیدی در خبرگزاری صدای افغان(آوا) با عنوان: «امام خمینی(ره) از دیدگاه شخصیت‌های افغانستان» نیز به نشر رسیده بود، و همین طور نگارنده در مورد قدس وامام خمینی، نشخصاً با شخصیت‌های تأثیر گذار افغانستان طی گفتگوهای جداگانه نظریات شان‌را بصورت مستند گرفتم و در هردو موضوع صاحب اثر خودم هستم، در صورت تکرار باید مطابق قوانین کاپی رایت عمل شود.

– من و همکارانم در شورای اخوت اسلامی با موانعی که وجود داشت همکار صمیمی و صادقانه‌ی خبرگزاری صدای افغان(آوا) بودیم و یقیناً خبرنگاران این خبرگزاری ادعای ما را تصدیق می‌نمایند، اما این مجموعه در تخریب شورای اخوت اسلامی بوده، گزارشات خلاف واقع را از طریق افراد غیر مسئول به نشر می‌رسانند، براساس اسناد موجود در آرشیف شورای اخوت اسلامی مولوی حبیب‌الله حسام رئیس شورای اخوت اسلامی نیست، طی مصوبات رسمی اتفاق اعضا مفتی عبدالرحمان رحمانی تا برگزاری کنگره سرپرست شورای اخوت اسلامی هست، بارها موضوع به اطلاع خبرگزاری آوا رسیده و اما مجموعه‌ی تبیان و خبرگزاری در دامن زدن به اختلافات و جزیره سازی و تبلیغات سوء در نمایندگی‌های شورای اخوت اسلامی عمل می‌کنند، اعضای شورای اخوت اسلامی در موضوع از شخص جناب آقای حسینی مزاری گلایه منداست و چنانچه حرکت‌های مشکوک با دستوری بیرونی‌ها همین‌گونه ادامه یابد ناگزیر، شورای اخوت اسلامی با جواز دردست داشته و اکثر اعضای موسسین آن از طریق نهادهای عدلی و قضای اقدام و در آن صورت مجموعه‌های یاد شده که در جزیره سازی عمل می‌نمایند پاسخگو خواهد بود.

با احترام

سید جعفرعادلی«حسینی»/ حوزه علمیه قم/14 جوزا 1399 خورشیدی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.