۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خبر و گزارش
  • شناسه : 1748
  • ۱۱ سرطان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
  • 85 بازدید
S.emam Sadeq 2
ششمین سمینار اندیشه و سیره عملی امام صادق علیه السلام

ششمین سمینار اندیشه و سیره عملی امام صادق علیه السلام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد فرهنگی ششمین سمینار اندیشه و سیره عملی امام صادق علیه‌السلام به مناسبت  سالروز شهادت آن حضرت (۲۵شوال ۱۴40 هجری قمری، برابر با 7 سرطان ۱۳۹8 خورشیدی) با حضور شماری از شخصیت‌های علمی، سیاسی، علما و اساتید حوزه و دانشگاه، جوانان و متنفذین کشور در حسینیه جوادیه واقع دهبوری کابل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد فرهنگی ششمین سمینار اندیشه و سیره عملی امام صادق علیه‌السلام به مناسبت  سالروز شهادت آن حضرت (۲۵شوال ۱۴40 هجری قمری، برابر با 7 سرطان ۱۳۹8 خورشیدی) با حضور شماری از شخصیت‌های علمی، سیاسی، علما و اساتید حوزه و دانشگاه، جوانان و متنفذین کشور در حسینیه جوادیه واقع دهبوری کابل ازسوی  نهاد مجمع همبستگی راه نبوی(مِهر) و نهاد های همسو(شورای اخوت اسلامی،  سازمان جهاد فرهنگی، حوزه علمیه حضرت نرگس(س)، مجمع فرهنگی بقیۀ الله(عج)، حسینیه‌ی جوادیه) با قرائت کلام الله مجید و اجرای حجت‌الاسلام سید جاوید شکیب زاده برگزار شد.

ابتداء حجت الاسلام شیخ محمد علی فطری از جانب شورای اخوت اسلامی راجع به  برگزاری ششمین سمنیار اندیشه و سیره عملی امام صادق علیه‌السلام گفت: هدف محوری این سمینار بررسی مقام معنوی و سیره‌ی عملی امام جعفر صادق علیه السلام و بازخوانی وحدت اسلامی می باشد.

وی بابیان اینکه: هدفِ محوری این سمینار را، بررسی مقام معنوی، حیات علمی و عملی امام صادق علیه السلام، تقریب و هم اندیشی مسلمانان، باز خوانی وحدت امت اسلامی خواند.

مولوی عبدالقادر ابراهیمی، معاون دوم شورای اخوت اسلامی  یکی از سخنرانان این سمینار پیرامون مقام علمی و عملی امام صادق علیه‌السلام گفت: علما می توانند نقش اساسی در تأمین وحدت اسلامی بازی کرده وعزت از دست رفته مسلمین جهان را بدست آورند.

معاون شورای اخوت اسلامی افغانستان افزود: که امروز دشمن می خواهد همین وحدت اسلامی که تضمین کننده عزت ما است را ازبین ببرند و امام صادق(ع) خدمت بزرگ به جهان اسلام انجام داد و دانشمندان بزرگ را به اسلام تقدیم کرده اند.

حجت الاسلام دکتر محمد حسین جعفری معاون اول شورای اخوت اسلامی ضمن خیر مقدم از حضور شرکت کننده گان به اهمیت و ضرورت این سمینار اشاره ونموده و گفت: با تقدیم سپاس به همه‌ی عزیزانی که این فضای روحانی را پدیده آورده و «ششمین سمینار اندیشه و سیره عملی امام صادق علیه السلام»  را برگزار  و از دست اندکاران سلسله نشست های علمی و پژوهشی و بررسی مقام معنوی و علمی آن حضرت، مخصوصا مسئولین محترم شورای اخوت اسلامی و نهادهای همسو با این نهاد دینی قدر  دانی می‌نمایم.

وی با اشاره به ارادت اهل سنت و جماعت به خاندان پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام گفت: براساس منابع اهل سنت اگرکسی به اهلبیت ایمان و محبت نداشته باشند نزد خداوند ایمان ندارد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنی از علمای شمال کشور گفت: امام جعفر صادق علیه السلام تنها مربوط مذهب تشیع نبود و نیست، امام صادق علیه‌السلام نقطه وصل میان مذاهب اسلامی بود و ما باید عملا ثابت نماییم که طبق دستور آن حضرت به برادری و اخوت دینی توجه داریم و نعمت وحدت راحفظ کنیم، زیرا تقویت همبستگی و برادری دینی تضمین کننده عزت و وقار جامعه‌ی اسلامی ماست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالعظیم فاضل حسینی عضو شورای اخوت اسلامی از برگزار کنندگان پنجمین سمینار اندیشه و سیره عملی امام صادق علیه السلام تشکر نموده و تاکید داشتند با صدها دلیل موثق  تقریب مذاهب و تقویت مشترکات دینی در جوامع اسلامی توسط دشمنان اسلام سرکوپ می گردد، اگر چنین برنامه‌ها در جامعه اسلامی حمایت شود و به تاریخ بزرگان و گذشتگان مان مرور نماییم، بدون شک د رجوامع اسلامی صلح و امنیت و سلامت ماندن و زمینه طریق خدمت در کشورهای اسلامی فراهم می‌گردد.

محفل با دعائیه‌ی آقای فاضل حسینی خاتمه یافت.

گزارش از پایگاه اطلاع رسانی جهاد فرهنگی/ سید نور آقا احسانی